Intersnack
Een verantwoordelijke
wereldburger

In ons dagelijkse denken en doen, staat verantwoord handelen centraal. Dat vertaalt zich naar kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid en natuurlijkheid van onze producten. Daarbij houden we voortdurend rekening met de effecten van onze bedrijfsvoering op mens, milieu en maatschappij. Zo dragen we graag ons steentje bij aan natuurbescherming en investeren we in betere (arbeids)omstandigheden voor lokale gemeenschappen in verre landen.

Meer weten over onze maatschappelijke verantwoordelijkheid?

lees meer

Wij gaan voor 100% duurzaam verpakt

De Intersnack Group steunt de EU-aanpak van de circulaire economie en heeft zich ertoe verbonden om continu te werken aan de preventie, vermindering en recycleerbaarheid van haar verpakkingsmaterialen:

  • Wij streven ernaar om in 2022 een 10% reductie te bewerkstelligen op ons verpakkingsmateriaal (op basis van de cijfers van 2014) door voortdurend te zoeken naar verdere optimalisatie van en efficiënter materiaalgebruik in ons bestaande verpakkingsportfolio.
  • In 2025 streven we ernaar dat 100% van onze plastic consumentenverpakkingen recyclebaar zijn.


Om onze ambitie waar te maken vertrouwen we op en zullen we waar mogelijk bijdragen aan:

  • De ontwikkeling en beschikbaarheid van recycleerbare folies door de verpakkingsindustrie
  • Een verdere ontwikkeling en verbetering van de infrastructuur voor afvalinzameling, -sortering en -recycling in heel Europa
  • Consistente (uitvoering van) wetgeving en stimuleringsmaatregelen van de overheid in heel Europa
  • Correct afval scheiden van verpakkingen door de consument.
Daarom zijn we actief betrokken bij allianties van belanghebbenden, publiek-private partnerschappen en bedrijfstak overkoepelende initiatieven om de ontwikkeling van innovatieve oplossingen te ondersteunen. In de tussentijd zullen we de kwaliteit van onze producten en de functionaliteit van ons verpakkingsmateriaal waarborgen om voedselverspilling tegen te gaan.

transparent
onverzadigde vetten
+40%lepel-met-cashewnoten
+30%lepel-met-cashewnoten
+39%lepel-met-cashewnoten
+24%lepel-met-cashewnoten
+28%lepel-met-cashewnoten

Vermindering verzadigde
vetzuren met 75%

verzadigde vetten
lepel-met-cashewnoten-40%
lepel-met-cashewnoten-30%
lepel-met-cashewnoten-39%
lepel-met-cashewnoten-24%
lepel-met-cashewnoten-28%

Vermindering verzadigde
vetzuren met 75%

Simpel gesteld worden onze snacks en noten voedzamer als we ‘slechte’ verzadigde vetzuren vervangen door ‘goede’ onverzadigde vetzuren.

Dankzij het gebruik van speciale zonnebloemolie, HOSO (High Oleic Sunflower Oil) hebben we de hoeveelheid verzadigde vetzuren in onze chips en specialiteiten geleidelijk met meer dan 75% verminderd. Het aandeel onverzadigde vetzuren neemt daardoor alleen maar toe en zal nog verder worden vergroot dankzij toekomstige verbeteringen.

Cashew-teelt in West-Afrika

Een derde van alle cashewnoten komt uit Afrika. De meeste Afrikaanse cashew-telers leven in armoede door verouderde landbouwmethouden en -processen. Als partner ondersteunt Intersnack de Bill & Melinda Gates Foundation en de GIZ (German Association for International Cooperation) in hun streven om het levensonderhoud te verbeteren van 150.000 cashew-telers in de West-Afrikaanse landen Ghana, Ivoorkust, Burkina Faso, Benin en Mozambique. Een belangrijke doelstelling van het project is om de boeren in staat te stellen hun jaarsalaris met minstens 90 euro te verhogen. Bovendien moet het project 5.500 banen opleveren als het gaat om het telen en de verwerking van cashewnoten.


www.giz.de

Geweldige smaak met maar liefst 85% minder kunstmatige toevoegingen

We hebben de toevoeging van kunstmatige smaakversterkers, zoals natriumglutamaat, aan onze (merk)producten verminderd met maar liefst 85%. Een gezonde verbetering die geen afbreuk doet aan de heerlijke smaak van onze snacks en noten.


Nieuwe en bestaande producten
smaken natuurlijk lekker

De vraag van consumenten naar producten met natuurlijke smaken neemt alleen maar toe. Daarom gebruiken we alleen maar natuurlijke aroma’s in ieder nieuw (merk)product dat we ontwikkelen en op de markt brengen. Voor veel bestaande producten hebben we de samenstellingen als het gaat om natuurlijke aroma’s veranderd. Vandaag de dag is meer dan de helft van onze merkproducten voorzien van natuurlijke aroma’s.

different-types-of-nuts-pistachios-walnuts-cashews-almonds-hazelnuts-pecans-pine-nuts-105758927

Gezonde en voedzame producten

We doen er alles aan om de kwaliteit en voedingswaarde van onze producten voortdurend te verbeteren. Verbeteringen omvatten onder meer:

Vermindering voedselverontreinigende stoffen

Beperken verzadigde vetten

Verminderen vermijdbare allergenen

Minder zout in onze producten

Minder vetten gebruiken

Producten voor verstandige diëten

Gebruik van natuurlijke aroma’s

transparent

Ondersteuning Boliviaanse boeren

transparent

We ondersteunen lokale boeren in Bolivia bij de teelt van hun traditionele pinda-rassen, om daarmee de leefomstandigheden van duizenden boeren en hun families voor de langetermijn te verbeteren. Daarnaast werken we samen met GIZ om een stabiele levenstandaard te creëren voor de komende drie jaar, zodat het levensonderhoud van nog veel meer gezinnen verbetert. Doelstelling van het project is kennisoverdracht van nieuwe technologieën en vaardigheden aan de boeren, en bescherming van lokale pinda-rassen die met uitsterven worden bedreigd.

brc
ifc
gfsi
aib

Onafhankelijke garantie productveiligheid

Samen met Global Food Safety Initiative (GFSI) werken we aan verdere verbetering van de voedselveiligheid van onze (merk)producten. Onze veiligheidsstandaarden worden continu vergeleken met de beste ter wereld in de voedingsindustrie. Regelmatig worden we onder de loep genomen door AIB, een gerenommeerd internationaal auditkantoor, en door experts op het gebied van voedselveiligheid. Al onze locaties hebben de tests van GFSI en AIB met glans doorstaan. Daarom zijn ze gecertificeerd voor de BRC (British Retail Consortium) en IFS (International Food Standard).

Communicatie naar consumenten

Op de etiketten van onze producten staat duidelijk en goed leesbaar de productgerelateerde voedingswaarde vermeld. Daartoe hanteren we heldere richtlijnen. De nieuwe richtlijnen voor product-labeling (Food Information for Customers Regulation) gelden voor alle producten.

Verantwoorde marketing is meer dan een must. Intersnack committeert zich aan de richtlijnen van de European Snacks Association (ESA). ESA onderschrijft de EU-campagne om gezondere tussendoortjes en een meer evenwichtig voedingspatroon bij kinderen te promoten. Dat houdt onder meer in dat we onze reclame-uitingen op tv, drukwerk en internet niet richten op kinderen onder de 12 jaar.

Oog voor medewerkers


Het is belangrijk dat onze medewerkers het naar hun zin hebben en graag willen werken in ons team. Verantwoordelijkheid van en voor onze medewerkers is een fundamenteel aspect van onze corporate missie, visie en cultuur. Met daarin aandacht voor:
  1. persoonlijke ontwikkeling
  2. gezond en veilig werken
  3. transparante communicatie
werken bij intersnack